Publicaties
- Geurts, E. M. A., Reijs, R. P., Leenders, H. H. M., Simons, E. M. C., Jansen, M. W. J., Hoebe, C. J. P. A. (2024). 'I have discovered how to have faith in my students'; Negotiating a citizenship education curriculum with vocational education students., Sage Journals: Citizenship, Social and Economics Education.
- Leenders, H., De Jong, J., Monfrance, M. & Haelermans, C. (2019). Samenwerken met ouders van zorgleerlingen. Tilburg/FHP: Working Paper Fontys Hogeschool Pedagogiek
- Leenders, H., De Jong, J., Monfrance, M. & Haelermans, C. (2019). Building strong parent–teacher relationships in primary education: the challenge of two-way communication, Cambridge Journal of Education, (1-15). DOI 10.1080/0305764X.2019.1566442
- Leenders, H. & Mutsaers, P. (2018). Diversiteit waarderen in het primair onderwijs. Lessen uit Limburg. Zorgbreed. Tijdschrift voor integrale leerlingenzorg, 15 (4), 37-42.
- Leenders, H. & Van Swet, J. (2018). Ouders en leraren delen een kostbaar iets. Overwegingen bij de transitie naar een nieuwe vorm van professionaliteit binnen passend onderwijs. Passend Onderwijs Magazine, 6 (4), 6-10.
- Leenders, H. & Delnoij, L. (2018). Ouders. Vertrouwen is de eerste stap. Didactief online 29-9-2018.
- Leenders, H., Haelermans, C., De Jong, J. & Monfrance, M. (2018). Ouders van basisschoolleerlingen in Zuid-Limburg over ouderbetrokkenheid. Pedagogiek, 38 (1), 47-73. https://doi.org/10.5117/PED2018.1.LEEN
- Leenders, H., Haelermans, C., De Jong, J. & Monfrance, M.(2018). Parents’ perceptions of parent teacher relationship practices in Dutch primary schools. An exploratory pilot study.Teachers and Teaching. Theory and Practice. DOI 10.1080/13540602.2018.1456420.
- Monfrance, M., Haelermans, C., Leenders, H., & De Jong, J. (2018). Differences in teacher practices regarding parental involvement in primary education explained. Tier/Maastricht University: TIER Working Paper Series.
- De Jong, J., Leenders, H., Monfrance, M., & Haelermans, C. (2017). Building strong parent teacher relationships in primary education. The challenge of two-way communication. Tier/Maastricht University: TIER Working Paper Series.
- Leenders, H., De Jong, J. & Monfrance, M. (2017) Verschillende ouders, verschillende leerkrachten. Educatief partnerschap in het primair onderwijs. Rapportage Werkpakket 2 - Kwalitatieve analyse.
- Monfrance, M., Haelermans, C. & Leenders, H. (2017). Verschillende ouders, verschillende leerkrachten. Educatief partnerschap in het primair onderwijs. Rapportage Werkpakket 1 - Kwantitatieve analyse.
- Leenders, H. , Haelermans, C., Jong, J. de. & Monfrance, M. (2016). Parents’ perceptions of parent teacher relationship practices in Dutch Primary schools. TIER/Maastricht University: TIER Working Paper Series.